Google One Support en hun oplossingen voor de sychronisatieproblemen met Google Foto’s en een iPad

Begin dit jaar schreef ik over Google One, de overkoepelende service voor opslag in de Google Drive. Heb je betaalde opslagruimte bij Google One, dan kun je bij problemen met die Google services, hulp krijgen via chat of mail. Nou heb ik problemen met Google Photos en mijn iPad. Op die iPad synchroniseren de foto’s niet goed. Ik chatte met Judy van Google, die kon het echter niet voor me oplossen. Ze ging het hogerop zoeken voor een oplossing. Ik beloofde op het blog er na een week op terug te komen. Een week werd ondertussen dik 2 maanden. En nu? Nu ben ik nog even ver als op 10 januari.

Help!

Het is mooi dat je bij Google One hulp kunt krijgen via chat en/of email. Niet per telefoon, een-op-een met een echt mens, dat niet, terwijl er wel een telefoontje bij die hulpverlening staat afgebeeld. De hulpverlening gaat op dit moment alleen nog via email en in het Engels natuurlijk. Niet meer met Judy van het eerste uur, maar met Joselle.En beide dames zijn zo vriendelijk: Het was een plezier om vandaag met je te praten. Dank voor je geduld. Bedankt dat je een Google One-lid bent. Ik begrijp hoe belangrijk het is om je iPad te kunnen synchroniseren met je Google Foto’s. Enzovoort, enzovoort.

Higher support

Ondertussen heb ik meerdere keren screendumps gestuurd van mijn instellingen, opnieuw Google Foto’s geïnstalleerd (3, 4 5 of meer keren), wifi aan- en uitgezet, de netwerkinstelling op de iPad gereset, honderden foto’s gesynchroniseerd vanuit al mijn andere apparaten, allemaal zonder resultaat. Die arme Joselle van Google die deze ‘case’ van Judy heeft overgenomen! In een mail van 19 februari schreef ze: Ik stel het erg op prijs dat je de schermafbeeldingen heb gestuurd. Ik heb je zaak doorgestuurd naar onze hogere ondersteuning, zodat zij jouw account verder kunnen onderzoeken en je de beste oplossing kunnen bieden voor het probleem dat je ondervindt met Google Foto’s op je iPad. Zij moeten binnen 24-48 uur met je in contact kunnen komen. Joselle heeft contact met higher support, met een Specialist, met een higher level of support, our higher tier, maar die begrijpen er blijkbaar nog steeds niets van. Ik moest het nog een keer uitleggen.

De iPad synchroniseert niet!!!!

Ik héb het probleem al meerdere keren uitgelegd. Nog een keer?! Vooruit met de geit, ik ben niet van plan op te geven: Als ik foto’s synchroniseer met Google Foto’s vanaf andere apparaten dan mijn iPad, synchroniseren ze niet met Google Foto’s op mijn iPad. Wanneer ik foto’s maak op mijn Nokia-telefoon, verschijnen ze niet in Google Foto’s op mijn iPad, maar verschijnen ze wel op mijn Pixel C, in de browser of Chromebook. Als ik foto’s upload naar Google Foto’s in Chrome op mijn iMac, worden ze ook niet met mijn iPad gesynchroniseerd. De foto’s die ik ‘neem’ op mijn iPad synchroniseren wél met de iPad. Dus: de iPad synchroniseert alleen zijn eigen foto’s en synchroniseert niet de foto’s buiten de iPad met de iPad!

De laatste mail van Joselle luidde: Bedankt voor de snelle reactie. Ik stuur dit weer door naar onze Specialist om te kijken wat voor snelle oplossing ze voor je kunnen bereiken. Ik stel je geduld zeer op prijs… Specialist met een hoofdletter! Mijn geduld begint langzamerhand wel wat op te raken. Ik realiseer me bijvoorbeeld dat er nog nooit gevraagd is welke iPad ik heb. Dat moet dan maar in de volgende mail. Ik heb vanmorgen nog eens gegoogled op het probleem. Ik ben écht niet de enige met dit probleem. Het is bovendien al een oud probleem, waarvoor blijkbaar nog steeds geen oplossing gevonden is. Ik geef echter niet op, ik heb mijn tanden in dit probleem en in Joselle gezet, nu nog een oplossing…

Op dit blog schrijven we regelmatig over Google Foto’s. In de Categorie Google Foto’s op dit blog vind je alle blogpost die we aan Google Foto’s hebben besteed. Als je vragen hebt over Google Foto’s kun je die altijd in een reactie op een blogpost stellen. Veel antwoorden staan al in het boek Zo werkt Google Foto’s uit de serie ‘Haal meer uit je smartphone’. Maar ook daar staan ongetwijfeld niet alle antwoorden in. Zeker als Google de mogelijkheden van de app verandert of vernieuwt, staan die antwoorden – nog – niet in het boek. Dit blog is dé plek om je vragen over Google Foto’s te stellen (al weten wij ook niet overal het antwoord op, maar misschien andere lezers wel).

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.